FANDOM

Dead island cover

Dead Island to gra komputerowa stworzona przez Techland i wydana przez Deep Silver dla konsoli Xbox 360, PlayStation 3, Microsoft Windows i udostępniana na Mac OSX w kwietniu 2014 r. Została ona wydana 6 września 2011 r. W Ameryce Północnej, 9 września w Europie a 20 października w Japonii. Jest to gra z otwartym światem skoncentrowana na przetrwaniu na opanowanej przez zombie wyspie Banoi. Gra wykorzystuje perspektywę pierwszej osoby; Jednak twórcy twierdzą, że gra nie powinna być oznaczana jako strzelanka pierwszoosobowa (FPS), ponieważ ma większy nacisk na walkę wręcz i oszczędzania amunicji, a nie na strzelanie.

Wyspa Banoi, tuż przy wybrzeżu Papui-Nowej Gwinei, jest dzikim rajem, praktycznie nietkniętym przez współczesne cywilizacje. Od bujnego lasu deszczowego po górzyste tereny do piaszczystych plaż Banoi uważany jest za perłę w naszyjniku  Archipealgu Oceania. Dla wielu jest to Niebo na Ziemi - miejsce spokoju, gdzie podróżni mogą zostawić zmartwienia i troski codziennego świata. Ale coś złego przybyło do raju, rozprzestrzeniając chaos, szaleństwo i śmierć. Niebo stało się piekłem, a dla tych, którzy nadal trzymają się przy życiu, pozostaje tylko jedna rzecz: przetrwać.

Rozgrywka Edytuj

  • Gra zawiera pięknie zaprojektowane środowisko otwartego świata, które rozgrywa się w perspektywie pierwszej osoby stworzone na fikcyjnej tropikalnej wyspie Banoi. Wyspa jest oszałamiająco wielka i obejmuje rozległy obszar plaży, kurort, miasto i region dżungli.
  • Gra posiada również wielowarstwowy system szkód, co oznacza, że gracz może zobaczyć zadane obrażenia przeciwnikom. System szkód jest ustrukturyzowany, aby pokazać, różne typy i stopnie urazów, w zależności od tego, która broń jest użyta do jej spowodowania.
  • Istnieje wiele bezpiecznych stref, takich jak chroniona latarnia morska i kościół, do której może się dostać gracz. Będzie można także napotkać wrogie tereny chronione przez bandytów.
  • Szwędacze są to powolno chodzące zombie, ale istnieją o wiele bardziej niebezpieczne typy zombie znane jako Zainfekowani, a także specjalne zombie, takie jak Tarany i Zbiry.
  • W przeciwieństwie do innych gier z post-apokaliptycznym tematem, Dead Island koncentruje się bardziej na walce wręcz niż broni palnej i jako taka, broń wręcz jest bardziej obfita w grze. W Dead Island znajduje się broń palna, które można znaleźć w metalowych skrzyniach, kupione od kupców lub nagrodzone przez wypełnienie zadań.
  • Broń może zostać ulepszona i zmodyfikowana aby zwiększyć obrażenia.
  • W grze można levelować, pomaga to graczowi ćwiczyć atrybuty i zdolności. Uzyskane punkty doświadczenia można wykorzystać do podniesienia umiejętności Furii, Walki i Przetrwania. Każdy Bohater ma swój własny dynamiczny zestaw ulepszeń. Doświadczenie zdobywane jest za wszystko, co gracz robi na Dead Island, np. Zabijanie wrogów, Odkrywanie przedmiotów do kolekcji i wykonywanie zadań.
  • Otwarty świat Dead Island pozwala graczowi na zakończenie misji w czasie wolnym. Istnieje wiele Przedmiotów do kolekcji i broni, które można znaleźć, jak również przypadkowych ludzi, którzy zazwyczaj mają dla gracza zadania poboczne. Gracz może chodzić, biegać, jeździć pojazdami, wchodzić po drabinie, wejść i wyjść z budynków i nie tylko.